14 Ağustos 2008 Perşembe

Arama Motorları için Eniyileme

Arama Motorları için Eniyileme ya da İngilizce karşılığından üstünkörü çevirisi ile Arama Motoru Optimizasyonu, arama motorlarından bir web sitesine yönlenen trafiğin hacminin ve kalitesinin doğal ("organik" ya da "algoritmik") arama sonuçlarına dönük olarak ilgili web sitesi kapsamında iyileştirilmesi sürecinde Yapılan Optimizasyonlardır. Bu tarz optimizasyonları yapan kişilere ingilizcede Seo denir.
GENEL TANIM [değiştir]İnternet, artık hemen herkesin ulaşabildiği geniş bir dünyadır. Bu yeni dünyamız bir çok gelişmeyle yeniden şekillenmiştir. Bu gelişmeleri tetikleyen en önemli gelişme ise arama moturu icadıdır. Arama motoru tüm sitelerin topluluğu gibi davranan, aranılan konuyu kullanıcıya ulaştıran en önemli internet aracıdır. Dünya'da ve Türkiye'de bu alanda Google şirketi, işe sonrasından girmesine rağmen interneti çok iyi şekilde sarmış ve bu alana en çok eğilen şirket olmuştur. Google aranılan bir metin için uygun sayfaları kullanıcıya sunar. Hangi sayfanın önde gösterileceğini ise SEO belirler. İngilizcesi "Search Engine Optimization" olarak yazılan kelime dilimize "Arama Motoru Eniyileme" olarak geçmiştir. SEO özellikle 2004 yılından sonra doğrudan şirket modülüne girmiş ve alanında oldukça fazla çalışmalar yapılmış, kitaplar yazılmıştır. Her yıl SEO yarışmaları düzenlenmekte firmalar Google sıralaması için milyon dolalar akıtmaktadır.
Arama Motorları Optimizasyonları Şunlardır [değiştir]Optimizasyon sürecine ilişkin aşamaların bazıları şunlar olabilir:

W3C geçerlemesi
Sayfalara uygun başlıklar seçilmesi(Title)
robots.txt dosyasının kullanımı
Meta (Üst) etiketlerin kullanımı(Title,Keyword,Description)
Site dolaşımının düzenlenmesi
Sitenin içeriği ile alakalı başka sitelerden bağlantı gelmesi
Sitenin İçeriginin Arama Motorlarınca Duzgun Olması ve seçilen title (başlık), keyword (anahtar kelimler), description (site tanıtımı) kısımlarıyla içeriğin birbirine uygun ve örtüşüyor olması (Ornegin Google Adult İcerik Sevmez)Vb.
Sitenin seçilen anahtar kelimelerinin site içeriğindeki yoğunluğunun belirlenmesi (keyword density)
Site haritası kullanımı(SiteMap)
Seo'nun Türkçe'mizde tam bir karşılığı yoktur. Seo kısaltımının, Search Engine Optimizer ya da Search Engine Optimization olarak açılmasına göre de anlamı değişmektedir. Search Engine Optimizer olarak Seo kullanıldığında "Arama Motoru Doktoru" ifade edilmektedir. Search Engine Optimization'ın kısaltması olarak Seo kullanıldığında ise Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelmektedir. Arama Motoru Optimizasyonlarında en önemli faktör backlink iken artık en önemli faktör özgün içerik olmuştur. wikipedia.org sayesinde başlayan bu yeni akım google algoritmasına kısa sürede dahil olmuştur. Arama motoru optimizasyonu uygulamaları çoğu zaman google üzerinden yapılır. Yahoo ve diğer arama motorları kââle alınmaz. Çünkü internet kullanıcılıarının büyük bir bölümünün google'ı arama motoru olarak kullandıkları bilinmektedir. Seo Nedir? konulu makaleye göre seo, arama motorlarının kullandıkları botlara uygulanan sevimli görünme çalışmasıdır. Seo son yıllarda özellikle reklam sektöründe büyük önem kazanmıştır.


Terimler [değiştir]Seo : Arama Motoru Optimizasyonu
Pagerank (PR) : Google’ın sayfalara verdiği sayısal değer. / Yeşil çubuktaki sayı.
Pagerank Güncellemesi: Google’ın sayfa değerlerini yaklaşık 3 ayda bir yenilemesi / Yeşil çubuktaki sayının belirli aralıklarla güncellenmesi.
Backlink: Başka sitelerden, size verilen bağlantı, köprü, link. / Pagerank’ın temel taşı.
Outlink: Sizin başka sayfalara verdiğiniz bağlantı, köprü, link.
Link Değişimi: Karşılıklı link alışverişi / linkleme.
Metatag: Web sayfasını google’a tanıtırken kullanılan kodlar.
Sandbox: Google, optimizasyon uygulamalarında illegal yolları seçenleri cezalandırır. Bu sandbox’tur.
SEF: Açılımı search engine friendly şeklindedir. Sayfa linkini anahtar kelimelerden oluşturmayı amaçlar.
Search engine hidden: Bu terim gizli arama motoru optimizasyon manasına geliyor.
Adsense: Google’ın webmaster’lara sunduğu bir reklam sistemidir. Sayfa içeriğine göre reklam konulur, tıklanma oranı arttığı için tercih edilir.
Adwords: Google Adsense’in reklam verenlere yönelik bölümüdür. Ücret karşılığı reklamınızı adsense kullanıcısı sitelerinde yayımlatabilirsiniz.
Spam: Google aramalarında yükselmek için anahtar kelimenin çok fazla kullanılması.
Link Tarlası: Link değişimlerinin abartılması sonucu yüzlerce linkin yer aldığı sayfa / site.
Fake PR: Pagerank değerinin sahte olması. Örneğin gerçek pagerank değeri 2 olan bir sitenin, pagerank değeri 6 olan sitenin pagerank değerini kendine kopyalaması.
Seo yarışmaları: Yarışma yöneticileri tarafından verilen kelimeyi / kelime grubunu kendi sitesinde kullanarak, sitesini google sıralamasında ilk sıraya çıkaranın kazandığı yarışma türü.

Hiç yorum yok: